KSO TPK Koja Berikan Bantuan Pendidikan Kepada 155 Anak TKBM

Jakarta, PUBLIKASI – Sebagai wujud kepedulian sosial terhadap anak-anak buruh Tenaga Kerja Bongkar Muat (TKBM) yang bekerja di lingkungan KSO Terminal Petikemas Koja dan juga sebagai implementasi dari program CSR KSO Terminal Petikemas Koja memberikan bantuan pendidikan kepada 155 orang anak Tenaga kerja Bongkar Muat (TKBM) bertempat di ruang rapat Lt IV Gedung TPK KOJA, ujar Safuan Sekper didampingi Izul Haramain Tim Humas, Senin (18/9/2023).

Terkai hal itu Indra Hidayat Sani GM KSO Terminal Petikemas Koja menyebutkan ada 155 orang anak Tenaga Kerja Bongkat Muat (TKBM) yang diberikan bantuan pendidikan diantaranya 75 orang anak SD, 35 orang anak SMP dan 75 orang anak SMA. Tutur Indra Hidayat Sani.

Menutut dia bantuan ini diberikan sebagai bentuk persaudaraan, persahabatan yang mana selama ini sudah terjalin hubungan baik antara Tenaga Kerja Bongkar Muat (TKBM) dan KSO Terminal Petikemas Koja, imbuhnya.

“Tenaga Kerja Bongkar Muat (TKBM) selalu mensupport KSO Terminal Petikemas Koja dan dihimbau untuk pekerja TKBM selalu safety atau memakai alat safety dilapangan dan selalu menjaga kesehatan.” Pungkas Indra Hidaya Sani. (Andi Roesman Rola)

Leave a Comment!